Jesús, 16 d’octubre de 2012
Les activitats que es porten a terme en el Centre Ocupacional sorgeixen dels interessos i motivacions dels usuaris en les assembles que es porten a terme una vegada a la setmana i són aprovades pel consell de participació.Els passos que s’han de seguir per a fer una determinada activitat són:
1er: Sorgeixen dels usuaris en les assembles.
2on: Es realitza una reunió amb l’equip de monitors i equip tècnic per a tractar les activitats que han sorgit en les assemblees.
3er: El psicopedagog i la treballadora social investiguem les possibilitats de portar a terme l’activitat (recursos humans i materials, cost…).
4rt: Es fa una reunió amb l’equip de monitors i equip tècnic per a tractar tant l’organització que suposaria fer l’activitat com els recursos humans i materials.
5è: En el consell de participació es planteja l’activitat i el que suposa portar-la a terme i es determina, entre tots, si es fa o no.
Les activitats son organitzades a partir dels següents criteris:
-Maximitzar les seves competències personals davant dels requeriments de l’entorn.
-Proporcionar oportunitats de creixement personal que permetin millorar la qualitat de vida de la persona.
-Fomentar l’autoestima i l’autoconcepte mitjançant les activitats d’ajustament personal i ocupació terapèutica.
-Desenvolupar les possibilitats de relació.
Les activitats que es porten a terme són:
Seguidament, exposo l’horari setmanal del CO Icària:
Boccia: és una activitat esportiva la qual consisteix en una mena de petanca adaptada. Aquesta s’adapta depenent les necessitats i suports que necessiti l’usuari. Dins del centre hi ha cinc categories, en les quals es classifiquen els usuaris depenent les seves capacitats i habilitats i en cada categoria es fan competicions. Els guanyadors de cada categoria de centre competeixen amb els guanyadors i guanyadores d’altres centres de la fundació. Cada any, al cap d’any, s’entreguen els premis dels guanyadors de cada categoria de la fundació.
Gimnàstica: Es fa al centre i al casal del poble, Jesús (Tortosa). Els exercicis que es solen fer son d’escalfament i manteniment.
Activitat solidària: l’activitat que es porta a terme en el centre és reciclar i classificar taps de plàstic per colors per col•laborar en el cas de l’Aitana, una nena que gràcies a la col•laboració comunitària recol•lecta diners per a poder tractar la seva malaltia.
Compres: és tracta d’una activitat comunitària en la qual els usuaris, en petit grup i en suport de monitors, fan la llista de la compra i van al mercat.
Biblioteca: Com activitat comunitària també es fa l’activitat a la biblioteca.
Reciclatge: és una altra activitat portada a terme.
Estimulació cognitiva: Es treballen les capacitats cognitives (memòria, discriminació visual...) a través de quadernets rubio. Cada usuari te el seu quadernet adaptat a les seves necessitats, a més, es realitzen fitxes per a cada cas.
Lectura fàcil: Per als usuaris que saben llegir se’ls hi proporciona una llibre tenint en compte els seus interessos i gustos. Per als usuaris que no llegeixen els monitors llegeixen en veu alta un llibre i es fan preguntes de comprensió. A l’acabar el llibre es fa un petit debat sobre si els hi agradat...
Piscina: Aquesta activitat es porta a terme en el gimnàs aqua roquetes. Els usuaris conten amb un monitor especialitzat i amb els suports necessaris. En el desenvolupament d’aquesta activitat, la fisioterapeuta del centre te un paper rellevant, ja que es ella qui determina les activitats i els suports que necessita cada usuari i es coordina amb el monitor de la piscina.
PDI (Pissarra digital): Aquesta s’usa com a eina per a treballar la estimulació cognitiva, però no com a finalitat d’aprenentatge sobre aquesta. En aquesta activitats s’han fet diferents grups – de 5 a 6 usuaris per grup- depenent les necessitats, capacitats, habilitats i suports d’aquests.
Connexió Campredó, Alcanar i l’Ametlla: A través d’ordinador els usuaris dels diferents centres de la fundació es comuniquen per cam.
Blog: Els usuaris redacten les noticies del blog del centre, amb el suport dels monitors.
Tutoria/PIRS: A la setmana es dedica un determinat temps per a què cada monitor referent estigui amb els seus usuaris per tractar les seves necessitats, demandes i inquietuds.







No hay comentarios:
Publicar un comentario