sábado, 8 de diciembre de 2012

PIR (Pla individual Rehabilitador)

Jesús, 16 d’octubre de 2012-12-07

Com he tractat, anteriorment, el PIR consisteix en el document on es plasmen els objectius a assolir durant un any natural, la metodologia que es portarà a terme per assolir els objectius i el o els responsables de l’equip educatiu de sobre cada objectiu.

Aquest pla queda concretat i plasmat, esquemàticament, en el Pla individual de suports. Els objectius que es tracten i la seva metodologia han de permetre millorar la qualitat de vida de l’usuari, partint del màxim que aquest pot fer, autodeterminisme.

Aquest document és revisat i reelaborat cada any per tot l’equip educatiu del centre, usuari i família. A l’hora de realitzar la revisió i actualització del PIR de cada usuari es fan els següents passos:

1er: S’avalua el PIR de l’any anterior. Aquest es avaluat per l’equip de monitors, concretament pel monitor referent de l’usuari i pel psicopedagog del centre.

2on: El monitor o la monitora referent observa i avalua el PIR de l’any anterior, plasmant si l’usuari ha assolit o no els objectius proposats i si la metodologia portada a terme ha sigut satisfactòria/adequada o no. Els objectius assolits es treuen del pla i s’afegeix en l’apartat d’annexos del mateix document per tal de tenir contemplat tots els objectius que l’usuari ha assolit i de com ho han assolit (metodologia.

3er: El monitor proposa nous objectius a treballar i el psicopedagog els revisa. Un cop revisats s’ensenyen a l’usuari i se li pregunta si està d’acord i si vol afegir algun objectiu més a treballar. Posteriorment, es realitza una reunió amb l’usuari, família, psicopedagog i director tècnic, si s’escau. En aquesta reunió es tracten els objectius assolits l’any anterior i els objectius a treballar enguany. Els agents presents en la reunió han de donar el vist-i-plau dels objectius a treballar al llarg de l’any i proposar-ne d’altres si ho creuen convenient.

En el moment de modificar i redactar el PIR, es valoren els següents aspectes:

-Si un determinat objectiu s’està treballant durant dos anys i no s’assoleix s’ha de fer la següent actuació: canviar l’objectiu (fer-ho més específic, suprimir-ho…) o canviar la metodologia per una altra més adequada a les necessitats de l’individu.

-A l’hora de modificar els objectius s’han de valorar les capacitats/habilitats de l’usuari en l’actualitat, ja que en el període de dos anys a causa de deteriorament, vellesa… es possible que es tinguin que adequar els objectius a les noves necessitats.

-Referent als objectius d’higiene i salut es valoren acuradament en el moment de treure’ls, ja que tot i que l’usuari no realitzi l’activitat tot sol (ex. Rentar-se les dents) si no que necessita suport es aconsellable que es continuï treballant.

-Els objectius assolits, tot i que pertanyen a l’annex i no al PIR s’ha de continuar treballant.

El psicopedagog, a més, d’elaborar i revisar amb els altres agents aquest Pla ha de controlar que aquest estigui actualitzat i que es contempli totes les necessitats especials educatives de l’usuari en totes les àrees i àmbits. Respecte aquesta tasca el psicopedagog també ha de vetllar per a què tots els monitors i monitores sàpiguen fer bon ús del Pla, per aquest motiu, una de les seves tasques és donar a conèixer tant en que consisteix aquesta Pla com saber com treballar-lo adequadament.

, exposo les àrees que es contemplen en el Pla:

A continuació adjunto el document PIR:

No hay comentarios:

Publicar un comentario