jueves, 13 de diciembre de 2012

Atendre a les preocupacions/inquietuds dels usuaris


Jesús, 2 de novembre de 2012

Una altra tasca del psicopedagog del centre és atendre no sols a les necessitats del usuaris sinó que també atendre a les seves preocupacions, donant-li suport i informació i formació adequada en cada cas.
                  
Referent a aquesta tasca exposo una situació que ha passat avui.

Cas: usuari amb dèficit auditiu amb audiòfons a cada orella.

A l’hora de canviar la pila d’un dels audiòfons que duu ha expressat la seva angoixa sobre la possibilitat d’una operació. L’usuari mostrava i expressava, amb llenguatge verbal i no verbal, el seu temor i incertesa sobre si tenia la possibilitat d’operar-se i quines conseqüències podria ocasionar aquest fet.

El psicopedagog, des d’un primer moment, ha tingut una escolta activa i a atès a la preocupació de l’usuari, donant-li la informació necessària per a què sigui conscient de la seva situació i de les possibilitats que te.

La explicació que se li va donar va ser la següent:

En primer lloc, se li va presentar les tres parts principals de l’oïda i les conseqüències que tindria en el cas que tinguessi danyada una de les parts.
Seguidament, se li va explicar el perquè duu audiòfons i no una implantació de còclea.
Per últim, es va assegurar que l’usuari estigui més tranquil i que les seves inquietuds hagin reduït i desaparegut.


No hay comentarios:

Publicar un comentario