Jesús, 2 de novembre de 2012
Una altra tasca del psicopedagog del centre
és atendre no sols a les necessitats del usuaris sinó que també atendre a les
seves preocupacions, donant-li suport i informació i formació adequada en cada
cas.
Referent a aquesta tasca exposo una situació
que ha passat avui.
Cas: usuari amb dèficit auditiu amb audiòfons
a cada orella.
A l’hora de canviar la pila d’un dels
audiòfons que duu ha expressat la seva angoixa sobre la possibilitat d’una
operació. L’usuari mostrava i expressava, amb llenguatge verbal i no verbal, el
seu temor i incertesa sobre si tenia la possibilitat d’operar-se i quines
conseqüències podria ocasionar aquest fet.
El psicopedagog, des d’un primer moment, ha tingut
una escolta activa i a atès a la preocupació de l’usuari, donant-li la
informació necessària per a què sigui conscient de la seva situació i de les
possibilitats que te.
La explicació que se li va donar va ser la
següent:
En primer lloc, se li va presentar les tres
parts principals de l’oïda i les conseqüències que tindria en el cas que
tinguessi danyada una de les parts.
Seguidament, se li va explicar el perquè duu
audiòfons i no una implantació de còclea.

No hay comentarios:
Publicar un comentario